Lamborghini Murciélago LP 640
A Lamborghini istálló legerősebb bikáját újradolgozták. Az autón szinte mindent átalakítottak. Még a nevén is csavartak egyet: a Murciélago egy utónevet kapott, az LP 640-et finom célzásként az emberfeletti motorerőre. A tipikus Lamborghini külsőt persze megtartotta: éles vonalú, agresszív és ésszerűtlen.
A desing filozófia új interpretációja elsősorban elölről és hátulről látszik az ütközőkön. Új a hatszögű kipufogócső, a tükrök, a szélvédőmosók, és a könnyűfémfelnik. A legfontosabb változások azonban a motortérben történtek. Az LP a motor pozíciójára utal (longitudinale posteriore) azaz hosszában beépített motor. A 640 természetesen a lóerőre utal, melyet 580-ról javítottak fel. Impozáns a 660 Nm-es forgatónyomaték is. A teljesítményt az olaszok klasszikus motortunningolással érték el. Nagyobb furat, hosszabb henger, amivel a térfogat 6,5 literre nőtt. Új a hengerfej konstrukciója, a kipufogóegység. Az erőátvitelről egy szintén új hatfokozatú sebességváltó gondoskodik. Egy erős hátsó differenciálmű és új féltengelyek biztosítják, hogy a lehető legtöbb teljesítmény kerüljön át a kerekekre, mégpedig mind a négyre. Normális esetben az első és hátsó tengely között 30:70 az erőmegosztás. A helyeztnek megfelelően a visco kupplung azonban képes a teljes erőt egy tengelyre összpontosítani. Mindezek után természetes, hogy az autó teljesítménye is megnőtt. 3.4 mp alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, ami 0.4 mp-vel jobb, mint az elődjéé. A végsebessége pedig 338 km/h-nál áll meg. A futómű és a fékek is fel kellett nőjenek a megnövekedett teljesítményhez, ezért az olaszok új rugókkal és elektromos lengéscsillapítóval ellátott futóművet szereltek be, fék gyanánt pedig belülről levegőzetett XXL tárcsafékek szolgálnak, elöl 380, hátul 355 mm-es átmérővel, szénkerámiából. Az útfogásról elöl 245-ös, hátul 335-ös Pirelli gumik gondoskodnak 18 colos felnire szerelve. Az utastérben is feltűnő az új design. A szélesebb ülések módosított fejtámasszal a kényelmet fokozzák. A bőrbevonaton található rombuszformájú varrásminta visszaköszön az ajtókárpitokon, és a tetőkárpiton. Megváltozott a műszerek grafikája is. A szórakoztatásra egy Kenwood DVD, MP3 lejátszó és WMA rádió szolgál. Különböző felszereltségi szinttel a kínálatban a Murciélago vásárlója egyedivé teheti autóját. Az erőgép 2006 tavaszán kerül a boltokba így az ára is tudott: a minimum 218 900 Euro, azaz megközelítőleg 56 millió Ft amit a tehetős vevőnek le kell szurkolnia, ha egy ilyen brutális sportkocsit szeretne birtokolni. |