IMSA Lamborghini Gallardo Spyder
Szemet gyönyörködtető újdonsággal rukkolt elő a Német IMSA tuning cég, melynek legújabb projektje egy vérbeli nyitott sportató, a Lamborghini Gallardo volt.
Egészen mostanáig, a Német tuning cég az IMSA nem volt több, mint egy kivételes és bennfentes kör által ismert vállalkozás. De átütő sikert értek el a most bemutatott nyitott roadster tanulmányuknak valamint a keménytetős Gallardo GTV-nek. A fújtató bika logójával díszített Lamborghini Gallardo Spyder, debütálása után nem sokkal máris díjat söpörhetett be, hiszen a cabrio „A Világ Legszebb Autója 2005" kitüntető címet nyerte el sportautó kategóriában, így nem csoda, hogy ezt a modellt vették alapul a precizitásukról híres német szakemberek. Mindenesetre a brüggeni székhelyű tuningcég úgy dolgozta át a Gallardo erőforrását, mint ahogy azt senki sem merte annak előtte. Az IMSA speciális izmosító kúrájának eredménye képpen a Lamborghini kistestvérének számító Gallardo V10-es 4.961 cm3-es erőforrásából, kihozták még azt a bizonyos rejtett tartalékot, mely papíron az 520 lóerő helyett a bűvös 610 olasz ménes dübörögését jelenti a motorháztető alatt, 7.900-as percenkénti fordulatszám mellett. Ezzel a menetteljesítménnyel túlszárnyalja az alap nagytestvér Murcielagot is. A közeljövőben lehetőség nyílik tehát arra , hogy a szerencsések átéljék azt az eufórikus élményt, mellyel csak egy nyitott sportkocsi képes megajándékozni az embert, mivel a Spyderhez is elérhető lesz az összes GTV alkatrész és kiegészítő. Különösen nagy hangsúlyt fektettek az IMSA mérnökei az úttartásra. A megnövelt motorteljesítmény ellenére, az IMSA olyan Gallardót akart megépíteni, amely az 5.300-as fordulatszámnál rendelkezésre álló, irdatlan, 655 NM-es nyomaték ellenére, a mindennapos használat során is kezes bárányként viselkedik, valamint rossz időjárási körülmények között is megállja a helyét. Éppen ezért a 4 kerék kormányzás tűnt ideális választásnak, a megnövekedett menetteljesítmény miatt. Extrém vezetési manőverek esetén a Gallardo elképesztő stabilitásról és irányíthatóságról tesz tanúbizonyságot. Mindezt segítik az elképesztő méretű papucsok, elől 245/30 ZR 20-as, hátul pedig 325/25 ZR20 széles gumik feszülnek. Az IMSA az izomautó dizájnra fókuszált a Gallardo Spyder esetében, éppen ezért új első és hátsó köténnyel, valamint egyedi 6 ágú speciális alufelnivel és „szerényen" megbújó hátsó szárnnyal látta el az olasz sportautót. Természetesen a belső tér kialakítását és teljes mértékben a leendő vásárló igényeihez igazítják, hiszen bőr, alcantara valamint aluminium elemek is kiválaszthatóak a Gallardo „pilótafülkéjében". Az IMSA minden érdeklődőt szívesen fogad, akinek legalább egy Gallardója és sok-sok Euróval teli pénztárcája van... |