Lamborghini Gallardo
A tradicionális olasz autógyár, a Lamborghini hosszú idõ után ismét két különbözõ modellsorozattal száll ringbe. A Murciélago alá pozícionált Gallardót a hírek szerint a 2003-as Genfi Autószalonon láthatja elsõként a nagyérdemû.
Az új Lamborghini a XVIII. századi neves bikatenyésztõ, Francisco Gallardo nevét viseli. Nyilván nem minden ok nélkül, hiszen Gallardo bikái harcosságukról, rendkívüli kitartásukról, bõdületes erejükrõl, és félelmetes agresszivitásukról híresültek el. A középmotoros, kétüléses kupé hasonló tulajdonságokat mondhat magáénak: mozgatásáról egy új fejlesztésû, 5,1 literes, 500 lóerõs, V10-es erõforrás gondoskodik, amely 500 Nm-es nyomatékzuhatagát hatsebességes manuális, vagy (külön kérésre) szekvenciális automata váltón keresztül juttatja el a kerekekhez, mégpedig mind a négyhez, a Gallardo ugyanis összkerékhajtással büszkélkedhet.
Az automatikus erõátviteli rendszer – hasonlóan a Formula-1-es betontorpedókhoz – a kormánykerékrõl is vezérelhetõ. A kocsi agresszivitását nem csupán a V10-es motor ereje és tengernyi nyomatéka demonstrálja, mivel a nagy testvérre (Murciélago) kísértetiesen hasonlító karosszéria is hamisítatlanul Lamborghinis jegyeket hordoz. A siker tehát borítékolható, amit a német tulajdonos (Audi) szinte már el is könyvelt.
A talján márka 1998-ban került az Audi tulajdonába, s akkoriban bizony még évi kétszáz Lamborghini emblémával díszített autó sem talált gazdára. A helyzet azóta alaposan megváltozott, hiszen a cég akkori eladásai mára megduplázódtak. A 2001-es esztendõben 297, viszont 2002-ben mintegy 430 Lamborghinit értékesítettek, azonban 2003-ban – a Gallardo megjelenése miatt – ennél nagyságrendekkel derûlátóbb terveket dédelgetnek Ingolstadtban. |
|
Az Audi marketingesei azt remélik, hogy csupán a Gallardoból évi 1000 darabot meghaladó mennyiséget tudnak majd értékesíteni, a 2004-es esztendõt pedig egyenesen a Lamborghini éveként emlegetik, akkora ugyanis a termelési kapacitás teljes felfuttatását tervezik. Úgy tûnik, a puszta számok is õket igazolják, hiszen a veszteséges évek után, tavaly már 54 millió eurós, adózás elõtti nyereséget könyvelhetett el a bika jegyét viselõ autógyár. | |