ma.hu
Mindenki másképp csinálja: Rendőrségi Lamborghini |
|
Nálunk csak nyáron fog munkába állni az autópálya-rendőrség maroknyi csapata viszonylag korszerű gépesítéssel, az olaszok viszont nem viccelnek! 2004.05.14 |
Az olasz állami rendőrség a mai napon és még két napig tartó ünnepség keretében emlékeznek meg Rómában arról, hogy rendőrségük 152 éves lett. Ebből az alkalomból a Lamborghini legfiatalabb bikáját ajándékozta a jardnak, amit alkalomhoz illően öltöztetett. A kék-fehér Gallardo a Salerno-Reggio Calabria autópályán lesz bevetve.
Míg nálunk az autópálya-rendőrség jószerivel csak arról szólt, hogy a bozótból (zöld Skoda Favorit) fotóznak és kiszúrnak az autósok nagyrészével, a valóban veszélyes sofőrökre pedig nem marad "kapacitásuk", addig például az EU-s Olaszországban nem csak autósüldözésre gondolnak rendőrség címen. A Gallardo felszereltségéhez tartozik ugyanis többek közt egy olyan "elsősegély-csomag" is, amely tartalmaz defibrillátort, elektrokardiogrammás műszert, sőt még vérplazma szállításához és szervátültetéshez futárautóként is igénybevehető a Lamborghini.
|
Mozgó információs bázisnak is tekinthető az autó, hiszen ehhez minden berendezés megtalálható a fedélzeten: műholdas navigációs rendszer beépített micro-mobiltelefonnal, egy közvetlen képtovábbító és regisztráló rendszer, közvetlen hozzáférés a központi rendőrségi adatbázishoz, beépített elektronikus rendszámfelismerő és azért a hagyományos rendőrségi frekvenciát is lehet vele fogni.
Az eredeti Lamborghini Gallardót - ami egy 10 hengeres 5 literes 500 lóerős motorból és egy teljesen alumínium karosszériából épül fel - csak épp a megváltozott feladathoz kellett igazítani, hiszen az autó kevésbé optimális körülmények közt is elég biztonságos, köszönhetően többek között az állandó összkerékhajtásnak és a speciálisan rászabott téli-nyári gumiknak.
|
Ha tudna ugratni és visszabeszélni is, akkor nyilván csak Michele Cavalliere vezethetné KIT-nek hívnák.
Mindenesetre elgondolkodtató, hogy nálunk az autópálya-rendőrség feladatkörében fel sem merül (még viccből sem), hogy alternatív hasznosítási módokat találjunk egy szirénázó járműre, ha már úgyis az a leggyorsabb az egész kékszirénás gépparkban. Nyilván ennek anyagi akadályai vannak elsősorban, de talán előbb a szándék sem ártana, hogy tudjuk, most éppen mire nem futja.
|