Lamborghini rajongó portál by Anna Kean
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazz!
Arra kérlek, szavazz, hogy foglalkozzon-e az oldal más autófajtákkal is! Köcc!
Milyen más autómárkák legyenek még?

Semmi más, csak Lambo.
Legyen más is,hogy mi, beírom a Vendégkönyvbe!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Az oldal adatai

Indulás: 2006. 11. 06.

Háttérzaj:  M.I.M.S. : This is why I'm hot

<bgsound src="http://www.realhaunted.com/sounds/mims-%20this%20is%20why%20im%20hot.mp3" loop=true>
 
Link effekt
 
Kurzor
 
Gögetősáv
 
Magyar Diablo-Replika!!!!

Forrás: totalcar

 

Olcsó Lambo nem létezik

2006. november 27., hétfő 7:28

Még mindig elakad a beszéd fonala, és lejjebb vesznek a kapagép lendületéből, ha a sárga autó kigördül az utcára. A nyírségi Anarcs falunak fél éve lakója a Lamborghini Diablo-replika.

Lamborghini Diablo?
Lamborghini Diablo?

Anarcsi LSD
Anarcsi LSD

A GPS sem volt biztos a dolgában, amikor megérkeztünk, ezért inkább a hagyományos tájékozódásra hagyatkoztunk. Az első autóstól, egy felfelé nyíló ajtós egyes Golfot polírozó fiútól kértünk segítséget. A teremtésit, itt csak ilyen autók vannak? Meg is kellett állnom egy percre, hogy megvizsgáljam a házilag készült Lambo-ajtó mechanikáját. Csodás munka, a német LSD is jöhetne tanulni a Nyírségbe.

Aztán jobbra, balra, megint jobbra, megint balra, és ott a mezőgazdasági telep, aminek kapujában már vár Laci és a szép sárga autó. Be kell vallanom, sokkal rosszabbra számítottam. Pár méterről szemlélve simán megeszem, hogy eredeti Diablo. Beindítva sem kell szégyenkeznie, aki még nem hallotta az igazit, az megelégszik a V6-os erőteljes hangjával.

A replika teljes egészében Magyarországon épült. Aki egy kicsit közel került a műgyanta illatához, biztosan hallott már Majosházáról és Szabó Tibiről. Az ő keze alól került ki ez az autó is. Az alap egy 88-as Pontiac Fiero, a Lambo-replikák kedvelt bázisa. Az alacsony autó középmotoros felépítésénél fogva ideális erre a célra. A karosszériát elemeire szedték, lecsupaszították, kidobálták a felesleget, majd a padlólemezt zártszelvényekkel megerősítették. A tengelytáv növelésére keresztben ketté kellett vágni, valamint elöl és hátul is kialakítottak egy keretet, hogy az üvegszálas kabátot tökéletesen lehessen rögzíteni.

Építés közben
Építés közben

Átkozott szimmetria
Átkozott szimmetria

A karosszéria elkészítéseskor eredeti Diablóról vették le a formát, szinte minden milliméterre megegyezik. Még az emblémák fészke is tökéletes. Míg a Diablót üvegszálas és alumíniumelemek borítják, a replika teljesen üvegszál erősítésű műgyanta. Ami először feltűnt, hogy az üvegszálas elemek sokkal vastagabbak, nehézkesebbek, mint az eredetik. Megkérdeztem Szabó Tibit, mi ennek az oka.

"Az általunk készített utcai autókat sokkal erősebbre gyártjuk, így a karosszéria nem hullámosodik, jobban ellenáll a külső behatásoknak és maga is teherviselő elemmé válik, mégsem nehezebb 50 kg-nál. Ha például sima versenycélra építünk, elég a könnyebb, vékonyabb karosszéria, de utcára az nem szerencsés."

Kívülről nehéz különbséget tenni
Kívülről nehéz különbséget tenni

Az autó 2000 környékén készült, az elemek mára már felvették végleges formájukat, igaz itt-ott elrepedtek. Pont ráférne egy finom igazítás, a falcok beállítgatása, enyhe csiszolgatás, az apró repedések kijavítása. A legjobban az ajtók illesztéseinél kéne munkálkodnunk, de szívem szerint a különböző nyílásokat, éleket is kezelésbe venném. Az üvegek a salgótarjáni üveggyárban készültek, megrendelésre. Minden egyes darabnak van gyári száma, bármikor újra lehet rendelni. Egy garnitúra ára kb. 500 ezer forint.

Itt is lehetne rendet rakni
Itt is lehetne rendet rakni

Az ülés mögött a már említett hathengeres, 2,8-as benzinmotor dolgozik. Az autó sokáig Nyíregyházán lakott, az akkori gazdája nem volt megelégedve a gyári 140 lóval, ezért turbót, intercoolert és szép hangú lefújószelepet épített rá. Nagy csodát ne várjunk, mert a váltó maradt a Fiero nem túl modern háromsebességes automatája.


A motortérben sem uralkodik valami katonás rend, de az igazi dráma az utastérben található. A Fiero Diablo belseje nyomokban sem hasonlít az eredetihez. Ez egyáltalán nem lenne baj, de sajnos a kivitelezés valószínűleg már az kezdet kezdetén sem volt tökéletes. A kormányoszlop a bajuszkapcsolókkal, az összes műszer, a klímakapcsolók mind a Fieróból származnak, és siralmas állapotban vannak. A sebességmérő műszer hátterét már régebben kicserélték, mert a kettővel kezdődő szerény végsebességérték mindenkinek szemet szúrt. A belső bőr ugyan, de sem a bőr, sem a kivitelezés nem tökéletes. Az viszont tény, hogy a belső újraformálása lenne a legkönnyebb feladat.

Majosházi Lambo-árak

Néhány árat szemezgettem a majosházi oldalról. Nem túl friss az információ, csupán tájékoztatásként gyűjtöttem.

Komplett műanyag karosszéria az összes ajtóval és lökhárítóval: 1 600 000 Ft ( 1 hónap )
A karosszériaelemek összeszerelése igény szerint: 500 000 Ft
Az autó összes ablaküvege: 500 000 Ft
Ablaküvegek beragasztása: 80 000 Ft
Az autó összes lámpája az első fényszóró kivételével: 150 000 Ft
A műszerfal és a belső kárpitburkolatok műanyagból, kárpitozatlan állapotban: 150-250 000 Ft
A kárpitozás igény szerint: 300-500 000 Ft
Átszabási lakatosmunkák és a bázisautó vázépítése igény szerint: 250-350 000 Ft



Akad ennél kritikusabb pont. A futómű. Ahhoz, hogy a Fiero nyomtávja megegyezzen a Diablóéval, rettenetes nyomtávszélesítőket kellett alkalmazni. Azt viszont megtanultuk, hogy a nagyon széles pogácsák nem egészségesek. Több mint tíz centi szélesítésen ülnek a gigantikus felnik, nem csodáltam, hogy nagyon erős a gördülési zaj. Ennek lehet oka a széles gumi, a visszhangos műanyagkarosszéria, de igazából szerintem a haldokló csapágyazás lesz az. A kezelőszervek, a gáz, a fék nehezen mozog, ezek lehetnek akár beállítási problémák is. Biztos vagyok benne, hogy egy féktuningot is nagyon megköszönne.

A magas műszerfal miatt csak ennyire lehet kilátni
A magas műszerfal miatt csak ennyire lehet kilátni

Az autót fantomvezetéssel irányítjuk, ami azt jelenti, hogy eléképzeljük, ami odakint lehet. A műszerfal nagyon magasra húzott, és hiába a gigantikus szélvédő, csak egy soványka kémlelőnyíláson látunk ki. A Fiero sajátossága az erős torpedólemez, amit az építésnél is meghagytak. Ez viszont magasan van az új szélvédő alsó pereméhez képest, ezért nehézkes a kilátás. Meg kell szoknunk azt is, hogy az orra keskenyebb, mint a háta, ezért a faluban én is óvatosan araszoltam el az IFA mellett. Az igazi Diablóval sincs ez másként, bár abból sokkal jobban kilátunk.

Kamu Lambo, kamu Lambo-ajtó
Kamu Lambo, kamu Lambo-ajtó

Laci mostanában cserélte nagyobbra a hűtőt, és a futóműbe is kénytelen volt belenyúlni. Kisvárda környékén nem jellemzőek az ültetésbarát utak. Gumi távtartók kerültek a spirálrugók közé, ezek hatására nem ér le annyira az autó alja, viszont gyakorlatilag megszűnt a rugózás.

Az eredeti Diablo a nyíregyházi Harley-márkakereskedésben
Az eredeti Diablo a nyíregyházi Harley-márkakereskedésben

Másnap kapcsolatépítési szándékkal ellátogattunk a most nyílt nyíregyházi Harley Davidson-kereskedésbe, ahol, miközben az üzletvezető a komplexumot mutatta be, betévedtünk egy raktárba. Néhány Harley társaságában ott pihent egy eredeti Lamborghini Diablo. Ha már így hozta a sors, kértük, hadd szemrevételezzük, hogyan is kéne kinéznie egy igazi Diablónak. Próbáltuk indítani, de sajna le volt merülve az akkumulátor, így férfierővel toltuk ki az épülő udvarra. (Kedves olvasó el tudja képzelni, hogy a garázsában áll egy Diablo, aminek lemerül az akksija?)

V12 700 lóerő
V12 700 lóerő

Nem megy, hát nem megy, mindegy. Igazából nem is az eredeti Diablo a cikkünk tárgya, ezért a kialakításra koncentráltunk. És valóban nem tévedtem: ha a sárga kamulambót egy kicsit újbatennék, nem hiszem, hogy valaki első ránézésre megkülönböztetné a kettőt. Tüzetes vizsgálódás közben azért kiderül, hogy a Diablo elemei sokkal finomabb kidolgozásúak, és az ajtók finomabban csukódnak, bár azok is koptatták a fényezést. A drámai különbség a ruha alatt van. Hátul nem 6, hanem 12 hengert számlálhatunk, és nem keresztben, hanem hosszában. Ráadásul ez a változat egy KOENIG tuningos - állítólag 700 lóerős - ritkaság. És valóban képes 300 km/h fölött is közlekedni tartósan. Míg Laci Nyíregyházáig jutott a Fiero Diablóval, az eredetivel már Spanyolországba is levezekeltek.

Egy picit megállt a kövezés munkafolyamata
Egy picit megállt a kövezés munkafolyamata

Vezekeltek biza, mert kényelemben ez sem erősebb az épített változatnál. Jobban kilátni ugyan, de ezzel vége is a luxusnak. Akad benne gyári hifi, de minek, léte kész badarság egy V12-vel a hátunkban. A hangszórót kikönyököljük, a zenét csak álló motor mellett élvezhetjük. Ebben az autóban is akadnak megdöbbentően puritán részletek.

Letisztult vagy Zsiguli?
Letisztult vagy Zsiguli?
Vasládika az elektronikának
Vasládika az elektronikának

A motortérben például van egy elektronikát tartalmazó, egyszerű, szürke vasládika békazárral, mint egy régi katonai elsősegélydoboz. Csodás darab. Öröm volt látni a zsigulis elemeket is. A közös őstől származó irányjelzőket, a klasszikus fiatos belső tükröt, műszereket, kapcsolókat. Azt hiszem, ha kell, kevés munkával rekonstruálható ez a belső is, az elemek nem beszerezhetetlenek.

 

Volt már 45 milliós ajánlat, de a tulajdonos nem adja el. A replikától pont tizedennyiért válna meg Laci. Ez nem kevés, nem is mondanám, hogy tökéletes gépet kap a vevő, de az biztos, hogy ha valakit csak a külsőségek érdekelnek, nem csalatkozik benne. Rákerestem a hasznaltauto.hu-n, és egy 1988-as Pontiac Fiero 650 ezerért beszerezhető. Majosházán megrendelésre ma is építenek replikákat, vagy megrendelhetjük a Diablo minden elemét a lámpáktól az üvegekig, amit otthon szépen összegányolhatunk. A spórolósaknak ez sem lesz igazi. Akár kamu, akár eredeti a Lambo, olcsón nem ússzuk meg.


 
 
A lóerők száma...
Indulás: 2006-11-06
 
Gallardo
 
Fajták
 
Adatok, táblázatok
 
Egyebek...
 
Linkek - nézd +!
 
Egyebek- nem csak Lambo
 
Képek
 
Források

A szöveges dokumentumok leggyakoribb forráshelyei ( ha egyébként nem lenne feltüntetve):

vezess.hu

AutóMotor

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak